Sunday 13 January 2013

indahnya cinta


hye semua..wah berseri2  nampak nx baca..kali nie sy nx cter psl cinta..
hah apa kowg tw psl cinta nier..
sll nya yg dpt dr novel @ cerita dr tv kerr smue nya manis kn..
tp hakikatnya pahit...tp bg yg dpt rasa cinta itu manis,ALhamdulillh kamu berjumpa pasangan yg syg kamu.
tp bg yg xdpt lagi,jgn bersedih,sbb nya..ALLAH pernah bersabda:
lelaki yg baik utk perempuan yg baik...
jgn bersedih lh..setiap manusia @ ciptaan ALLAH ada pasangannya..
cuma harus bersabar dan berdoalh..
ok nx ringkaskan cerita kt sini,aku mula berjinak dgn cinta masa umur form4..yah masa 2 niat nx kacau2 ada laki nie mcm lembut jerr..setelah knl lbih dekat,dia mmbuatkn aku jatuh cinta..dan menjadikan aku berubah menjadi perempuan..yah dulu aku tomboy..
tp syg nyer cinta kami sampai 2 thn sjer..dia meninggal dunia akibat kemalangan..
aku masa 2 baru nx knl cinta sekali lagi di uji dgn seorang laki kt mana dia tinggalkn aku sbb atas rayuan kwn baik aku sendiri yg rampas..tp aku xkesah..klw dia xmlayan xkn jd cmni,.kira dia xsetia..BETOL X??
Setelah aku lama sunyi,aku berkenalan dgn jiran aku sendri kt mne dia bekerja driver lori kilang sbelah rumah aku..aku suka dia sbb ye lh matang kn..dia lk pandai amek hati..nak ringkaskn cerita,dia xlh setia yg ku harapkn..kter akan tnggu aku habis belajar n kawen dgn aku..tp dia memilih perempuan lain...byk lagi lelaki yg ku knl smer..pada awal ckp sanggup terima aku apa adanya n promise xkn mcm laki lain..masa susah aku sentiasa ada buat dia,xpernah mengeluh walaupon dia lyn aku dgn kasar dan sentiasa marah2,aku bersabar sbb aku tau emosi dia xok lg..tp blerr idop dia dah senang,mudah sungguh kata kesat keluar dari mulutnya dgn kata caci maki diberikan kepada ku..yah aku silap memilih nampaknya,,sbb aku xknl imam yg baik bg aku yg sanggup memimpin aku...tp ini lah balasan air susu di balas dgn air tuba...setiap hari aku merintih sendiri dlm hati apa silap yg aku buat sampai semua buat aku mcm nie..sampai kini aku fikir bkn salah aku knp aku cpt rasa bosan dan tidak percaya pada laki....tq k dengar cerita aku kali nie,...







No comments:

Post a Comment