Monday 3 December 2012

Sayang....Selamanya

Aku xtau nx ckp macam mana kn..aku syg keluarga aku.Walaupown aku dilahirkan dalam keluarga yg sederhana,tapi aku cukup bahagia di beri kasih syg oleh mak n ayah aku..yg paling best adik II aku sporting tw..kami ibarat seperti rakan,ada selalu gado sampai meriah rumah,,blerr xde,saling rindu..ibarat "KAU Lah kwn,KAU Lah keluarga"...


 nie lh kasih syg seorang ibu kepada anaknya,sanggop melahirkan anaknya walaupun sanggup bertarung nyawa ketika itu..tapi xsedikit pown seorang ibu rasa terbeban atas kesakitan tersebut..ingin ku ucap selalu "mak,akak syg mak..kakak memang nakal..selalu buat mak sakit aty,tapi akak janji akan selalu jaga mak sampai ujung nyawa akak..I LUV U MOM"......





TENGOK X???haha nie adik II sy..yg paling best..kami kaki gambo..2 lah sebabnya mak kami hadiahkn kamera CANON 2...haha..kami gila??tidak..cuma nx enjoy together jerr..saya yg sulung...

<----- ini adik saya yg kedua...baru habis Diploma dlm risk management..girl yg kurus 2,adik saya yg ketiga..hah saya ada adik laki sowg jerrr...














Tapi kan, saya sedih sgt mendegar luahan hati dari seorang sahabat mengenai kisah hidup keluarganya..dia orangnya biasa,masok air..dia inginkan hidup yang biasa,tetapi mungkin keluarga berada yang mementingkan status terhormatnya..dia bukan ingin derhaka terhadap orang tua,tapi dia ingin mengatakan dia ingin seperti orang biasa dan satu hari dia bergado besar dan di halau dari rumah kerana xdengar kata..ok senang cter dia nx idop berdikari sendiri..
*moral value sini,knp mesti mementingkan status.cukup dengan sekadar cukup makan dan segalanya.Status terhormat adalah lebih penting dari kasih syg???tidak....bukan harta di inginkan dalam keharmonian keluarga.kau cukup segalanya..tapi ko lalai dengan kasih syg yg sepatutnya ada tp ko siaII KN.,..itu lah sikap manusia yg tidak pernah puas..Betol x?kepada kawan ku,harap ko bersabar..mungkin ini jalan tuhan beri untuk ko jadi manusia yg berguna dan berjaya atas kaki ko sendiri...Amin

No comments:

Post a Comment